Наші проекти

ЄДИНИЙ ЧИТАЦЬКИЙ КВИТОК, ВІРТУАЛЬНИЙ ЗАПИС, ВИРТУАЛЬНИЙ ЧИТАЦЬКИЙ КВИТОК

Користувачами наукової бібліотеки ХНУРЕ є студенти, аспіранти, наукові співробітники, викладачі ХНУРЕ, читачі бібліотек, які беруть участь у проекті «Єдиний читацький квиток бібліотек Харкова» і будь-який житель України, який побажав скористатися нашим фондом і сервісами. На кінець 2017 року база даних читачів містить 11724 записів про користувачів бібліотеки.

Розширювати коло користувачів бібліотеки планується саме за рахунок залучення сторонніх і віддалених читачів, а впровадження в бібліотеку можливості віртуального запису читачів сприяє реалізації цього завдання.

Співробітниками служби технічної підтримки та програмного забезпечення і відділу реєстрації користувачів був розроблений проект, який незабаром дозволить здійснювати віртуальний запис користувачів до бібліотеки Харківського національного університету радіоелектроніки.

Ми вважаємо, що віртуальний читач – користувач (фізична особа), який пройшов реєстрацію на офіційному сайті бібліотеки.

Технологічно робота сервісу побудована таким чином. Під час віртуального запису в бібліотеку через реєстраційну форму на офіційному сайті (lib.nure.ua) користувач:

Після заповнення реєстраційної форми та обробки даних співробітником відділу реєстрації користувачеві привласнюється номер читацького квитка і надсилається на вказану адресу електронної пошти логін і пароль для доступу в Особистий кабінет на сайті бібліотеки.

Після авторизації читач отримує доступ до віртуальних послуг бібліотеки, а саме:
– можливість віртуального замовлення літератури для швидкого отримання під час відвідування бібліотеки;
– доступ до комплексу навчально-методичного забезпечення.

Але щоб отримати доступ до повного спектру послуг бібліотеки, необхідно оформити пластиковий читацький квиток у відділі реєстрації. Для цього необхідно надати документ, що засвідчує особу (паспорт).

Такий читацький квиток дозволить читачеві працювати в електронному читальному залі з повнотекстової електронної бібліотекою, з базами даних, на які підписана бібліотека, з друкованими документами в читальних залах.

Крім впровадження віртуального запису читачів, в науковій бібліотеці здійснюються розробки віртуального читацького квитка (ВЧК). Технологія віртуальних квитків з'явилася в 1996 році в США. Зараз вона досить поширена в більшості країн світу, в тому числі і в Україні. Перевага віртуального квитка полягає в тому, що його неможливо втратити. Інформація про читача вноситься в бібліотечну систему, іншими словами, оформлюється електронний формуляр читача, де буде знаходиться і віртуальний читацький квиток. По суті, це електронна форма звичного паперового квитка зі штрихкодом. Отримати ВЧК можна буде безкоштовно, скачавши його в смартфон або ноутбук. Доступ до формуляра читача з сайту бібліотеки ХНУРЕ буде можливм після введення логіна і пароля, який відомий тільки певному читачеві. Ця технологія є перспективною, оскільки дає масу зручностей для споживача, знижує його витрати і витрати університету на закупівлю устаткування та витратних матеріалів [1].

Переваги електронного квитка: зберігання квитка в електронному вигляді в базі даних читачів бібліотеки, що захищає від втрати, викрадення, або того, що користувач просто забув квиток [1].

У відвідувача бібліотеки з'явиться можливість вибирати – яким читацьким квитком користуватися:

  1. пластиковим;
  2. віртуальним;
  3. паперовим.

Читачеві не потрібно буде носити з собою пластиковий квиток користувача бібліотеки ХНУРЕ. У 2018 році з'явиться можливість зберігати картку зі штрих-кодом у мобільному пристрої або самостійно роздрукувати її на папері. У НБ ХНУРЕ проект знаходиться в процесі впровадження.

Щоб додати віртуальний читацький квиток користувача наукової бібліотеки ХНУРЕ в гаджет, потрібно буде увійти в свій електронний формуляр і завантажити зображення з персональним штрих-кодом. Альтернативний варіант отримання електронної картки через корпоративний обліковий запис (*@nure.ua). Також при отриманні послуг в бібліотеці досить надати штрих-код працівнику відділу або абонементу. Бібліотекар за допомогою сканера зчитає інформацію зі штрих-коду. Після цього читач зможе отримати весь спектр послуг. Якщо ж сканер дасть збій, номер картки користувача може бути легко введений вручну [2].


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ІНФОРМАЦІЇ:

  1. Влащенко Л. Г. Применение виртуальных сервисов в работе отдела регистрации читателей научной библиотеки ХНУРЭ [Електронний ресурс] / Л. Г. Влащенко, О. В. Мишина // Університетська бібліотека: час змін, трансформацій, нововведень : матеріали Всеукр. круглого столу, Харків, 13 черв. 2017 р. / Наук. б-ка Нац. юрид. ун-ту ім. Ярослава Мудрого. – Режим доступу: http://library.nlu.edu.ua/index.php?option=com_k2&view=item&id=1951
  2. Что такое электронный билет? [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://avia.tickets.ua/content/air/e-ticket-air.


Інформацію надала Влащенко Л.Г., заст.директора НБ ХНУРЕ