Електронний каталог 27 виставки технічної творчості молоді. Ігрові технології

2023
20квіт.

Комп’ютерна гра «3-D Конструктор»

Автор: Скороход Михайло Михайлович, ст. гр. КУІКІ-21-6, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Малькова Ірина Анатоліївна, асистент каф. ІУС, ХНУРЕ.

Програмний продукт являє собою трьох-вимірну гру, що призначена для розвитку уяви, творчості та критичного мислення дітей віком від 6 років.

Гра дозволяє за допомогою кубів будувати все, що можна уявити. Світ генерується автоматично після початку гри. Також є можливість зберегти та завантажити свій світ.

Програма створена за допомогою мови С++ з використанням API OpenGL та бібліотек, таких як: GLFW, GLEW, GLM. Код скомпільовано в Microsoft Visual Studio 2022.

Переваги розробки: простий та зрозумілий інтерфейс, кросплатформеність, швидкість роботи програми, низькі вимоги до продуктивності комп’ютеру.


2023
20квіт.

"Відеогра у жанрі візуальної новели «Гоголь. Ніч перед Різдвом»"

Автор: Пересада Дарина Іллівна, ст. гр. КУІКІу-22-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Малькова Ірина Анатоліївна, асистент каф. ІУС, ХНУРЕ.

Проект присвячено грі у жанрі візуальної новели «Гоголь. Ніч перед Різдвом». Сюжет гри заснований на подорожі в часі та представлений у вигляді казкової доповіді. Інтерактивний візуальний роман має графічну оболонку та музичний супровід.

Програмний продукт розроблений на двигуні RenPy за допомогою мови програмування Python, з використанням сторонніх програм таких як: Atom – для кодування, Photoshop – для створення зображення, Logic Pro – для створення музики, обробки та мікшування звуку.


2023
20квіт.

Ігровий додаток «Tile Trail»

Автор: Царенко Денис Олегович, Кондратюк Ілля Олегович, ст. гр. КУІКІу-22-2, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Малькова Ірина Анатоліївна, асистент каф. ІУС, ХНУРЕ.

Програмний продукт призначений для проведення вільного часу, виконаний у жанрі аркада-головоломка, що дозволяє гравцеві розвивати свої інтелектуальні здібності, весело проводячи час.

Гра розробленя з використанням рушія Unity, у якості основної мови написання скриптів виступає C#. Ігрова графіка створена за допомогою програм Blender та AdobePhotoshop.

Переваги розробки: простий та зрозумілий інтерфейс, висока швидкість роботи, незначні системні вимоги.


2023
20квіт.

Ігровий програмний модуль інвентаря для комп’ютерної гри у жанрі RPG

Автор: Кіслов Дмитро Романович, ст. гр. ПЗПІ-19-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Новіков Юрій Сергійович, ст. викл, каф. ПІ, ХНУРЕ.

Проведено аналіз популярних ігор, що використовують механіки зберігання предметів, з метою встановлення оптимального набору інструментів, необхідних для зручного та інтуїтивного доступу до них.

Використано базу ігрового рушію Unreal Engine 5 для реалізації механік зберігання ігрових цінностей та взаємодії із ними. Встановлено, що найбільш оптимальним є набір із двох віртуальних контейнерів, основним з яких є статичний контейнер інвентарю з характерними для жанру гри особливостями, а також спеціальний контейнер, що уніфікує доступ до деяких внутрішньоігрових об'єктів, що мають властивості сховища.

Розроблено програмний модуль, оптимізований під процес зберігання внутрішньоігрових цінностей у RPG-іграх, а саме зберігання предметів в інвентарі та супутніх віртуальних контейнерах, характерних для ігор даного жанру.

Представлене програмне забезпечення дозволяє реалізувати більшість потреб розробника ігор жанру RPG при збереженні гнучкості системи та її зручного використання гравцем.


2023
20квіт.

Використання ChatGPT для створення адаптивних діалогів у відеоіграх

Автор: Трофіменко Олексій Олегович, ст. гр. ПЗПІ-19-8, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Новіков Юрій Сергійович, ст. викл. каф. ПІ, ХНУРЕ.

Розроблено зразок системи, що використовує нейронну мовну модель GPT від OpenAI для генерування адаптивних діалогів у відеоіграх. Система має широкий спектр застосування, оскільки може працювати з діалоговим інтерфейсом для різних персонажів гри, враховуючі зміни стану об’єектів ігрового середовища, загальний сеттінг гри та характер ігрових персонажів. За допомогою системи можна зібрати потрібні дані про параметри ігрового об’єкту гравця та, після звернення до ChatGPT отримати контекстуальну репліку персонажу, що взаємодіє з гравцем. Усі параметри у такій системі можуть збиратися та оброблятися у режимі реального часу, проте, для зниження витрат на API-звернення, рекомендується збільшити інтервал між зверненнями. Система включає простий сервер на Python, бібліотеки для роботи з API, а також об’єкт у Unity, який відповідає за переодичне звернення та зберігання коду звернення до серверу. Таким чином для зв’язку клієнту з сервером можна використовувати стандартні TCP-запити.

Розроблено графічний інтерфейс взаємодії з персонажем-торгівцем, шо відображає отримані текстові репліки, які враховують космічний сеттінг гри, характер торгівця та поточну вартість предметів в інвентарі гравця, з перевіркою якості відповіді.

Представлене програмне забезпечення спрощує процес створення адаптивних або звичайних діалогів у відеоіграх, що будуть унікальними кожну генерацію.


2023
20квіт.

Ігровий застосунок у жанрі пригодницької стратегії "Desolated Shores"

Автор: Арінєнков Олексій Михайлович, ст. гр. ПЗПІ-19-9, ХНУРЕ.
Науковий керівник:Новіков Юрій Сергійович, старший викладач. каф. ПІ, ХНУРЕ.

Розроблено демонстраційну (базову) версію ігрового додатку під мобільні платформи за допомогою Unity та мови програмування C#. «Desolated Shores» - це стратегічна гра-пісочниця, у якій гравець у ролі капітану корабля буде мандрувати пригодницькою мапою та заробляти гроші шляхом торгівлі різноманітними ресурсами серед портів.

Демо-версія містить перелічений функціонал:
- Відкрита для досліджень мапа, що складається з трьох різних регіонів з запланованих п’яти. Система автоматичної генерації наповнення регіонів (текстури та візуальні об’єкти).
- Механіка переміщення мапою, фізика водної поверхні.
- Механіка інвентаря та торгівлі, система ігрових ресурсів.
- Механіка будівель, які видобувають для портів певні ресурси і вимагають плату для функціонування.
- Система саморегулювання міст, що базується на аналізі доступності певних ресурсів. Механіка процвітання порту.


2023
22квіт.

Ігрова технологія Pokemon pokedex

Автор: Захаров Антон Володимирович, ст. гр. ПЗПІ-22-2, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Бондарєв Володимир Михайлович, к.т.н., доц., проф. каф. ПІ, ХНУРЕ.

Було створено додаток, що дозволяє продивлятися детальну інформацію про покемонів, аналогічно покедексу. Додаток складається із двох основних секцій.

Перша відповідає за перегляд усіх покемонів, їх пошук, фільтрацію, додавання до секції детального перегляду та додавання до обраної команди. Мініатюри каток відображають картинку, ім’я, номер та типи.

Друга відповідає за перегляд детальної інформації: картинку, ім’я, номер, маса, зріст, атака, здоров’я, захист, швидкість, спеціальна атака, спеціальний захист, типи, здібності. Здібності мають тип та назву.

Було реалізовано пагінацію (динамічну загрузку даних по мірі необхідності), пошук за номерами та ім’ям, обирання покемону для перегляду детальної інформації, додавання покемону до команди.

Було реалізовано власноруч усі елементи UI (анімації відкриття та закриття покеболів, смужки характеристик, картки та інше).


2023
23квіт.

Гра в жанрі екшн-платформер "Dusk of Mind"

Автор: Горюшко Станіслав Дмитрович, Кіданов Артем Олександрович, ст. гр. ПЗПІ-19-1; Уткін Юрій Євгенович, ст. гр. ПЗПІ-19-4, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Новіков Юрій Сергійович, старший викладач. каф. ПІ, ХНУРЕ.

Розроблено гру у жанрі екшн-платформер у реальному часі із бойовою системою та системою покращень. Основою ігрового процесу є проходження двовимірних рівнів та бої з ворогами. Кожен рівень закінчується сильним ворогом-босом.

Бойова система містить здібності з унікальними ефектами. Перемоги над ворогами надають гравцю валюту, яку можна витратити на покращення: атрибути, пасивні і активні здібності.

Розроблено унікальну механіку ігрового процесу – круг світла, що впливає на взаємодію з ворогами та об’єктами. Гравець може керувати розміром кругу світла.

Рівні містять кімнати-загадки, що потребують використання механіки кругу світла для отримання винагороди.