Автор: Самойлова Дар’я Дмитрівна, 3 ГД 4 група, ХДАДМ.
Науковий керівник: Ісмайлова Марія Сергіївна, канд. мист., ст. викл., кафедра ГД ХДАДМ.
Візуальне рішення дизайну періодичного видання побудовано за допомогою мінімальних засобів: використання великого накреслення шрифту та контрастного за
розміром кегельного набору верстки. Назва кожної теми створює акцент на розворотах за допомогою та динамічного розташування. Також у дизайні розворотів журналу
використовуються помаранчеві плашки.
Обкладинка побудована на основі шрифтових композицій. У журналі використана шестиколонна модульна сітка, яка дає змогу варіативного розміщення текстових блоків.
Гарнітура для основного тексту гротескова має два типи розміру кеглю. У журналі достатньо простору, поєднання типографічних блоків та фотографій створюють
контрастний образ, є читабельним та легким для сприйняття.
Формат журналу: 205*260мм
Гарнітури шрифту , котрі були використані:
Franklin Gothic Book
Franklin Gothic Heavy
The Capt.
Демонстраційний матеріал
DUCATI EQUIPMENT CATALOG FOR THE COMPANY “PROMOTORES AGRÍCOLAS S.A. DE C.V.”
Elaborated by: Yarenni Aguilera Martinez, student of the Digital Arts, University of Guanajuato, Mexico.
Assessor: Natalia Gurieva, Ph.D., professor of the department of Art, University of Guanajuato, Mexico.
PURPOSE: important tool for company communication, it serves to present our products to potential clients in an intuitive, attractive and well-structured way.
The combination of a good design, photographs and images and precise information is what makes up a suggestive and functional catalog.
FUNCTIONALITY: It is spread in social networks and by e-mail to provide the user with the ease of having access to content through mobile devices, as well as
to promote online sales and generate better interaction and autonomy for the user. It is handled also in print media during participation in fairs, congresses or conventions
to physically promote with spectators. It used also a work tool for sales consultants in their work of convincing and negotiating with clients or future clients.
ELABORATION STAGES: The process for structuring a catalog requires time to analyze all the content, as well as the short or long-term objective, that is,
if it is of limited use, only version or if we are talking about a flexible version for later editions. Then it is requeued:
1. General analysis of the target audience, selecting the style and correct language. Sections that make up the document and the layout and design of each page;
take care of the balance in terms of visual weight: text and images.
2. Sketching. Informal planning, trial and error to preview the expected final product. Design the background of the entire document, determine a number of pages,
fill page design, cover, index, back cover, etc.
3. Execution. Template design in Adobe Illustrator or Photoshop. Have the data organized in a database (Excel). Layout in Adobe InDesign, import the template and perform
the data combination to load information. Postproduction in Adobe Illustrator. Document adaptation for both purposes: digital use and printing of physical copies (define
prepress values for printing).
Автор: Самойлова Дар’я Дмитрівна, 3 ГД 4 група, ХДАДМ.
Науковий керівник: Ісмайлова Марія Сергіївна, канд. мист., ст. викл., кафедра ГД ХДАДМ.
Мережа «Myloko» пропонує Вам тільки свіжі продукти, продукти з ферми. Цей магазин підійде для тих, хто стежить за продуктами свого харчування і також для людей з
обмеженими продуктами харчування в його раціоні, або ж продукти для дітей з самого народження, тому що тільки у нас все найсвіжіше.
Логотип виконано у сучасному стилі, рисовані літери та знак пляшки нагадають молочну продукцію. Лаконічні лінійні піктограми доповнюють візуальний образ
айдентики. Кольорова палітра складає світло рожевий колір у поєднанні з біло-сірими відтінками, їх доповнюють – жовтий та бірюзовий кольори. Яскравим акцентом стають рекламні
плакати, основну частину яких складають типографічні композиції, які несуть в собі функціональну та естетичну функцію. Також у склад проекту входить: маскот, ділова документація,
дизайн – проект пакування для молочних продуктів та сувенірна продукція.
Автор: Терехова Марія Миколаївна, 4 група 3 курсу спеціалізації «Графічний дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Ісмайлова Марія Сергіївна, канд. мист., ст. викл., кафедра ГД ХДАДМ.
Типографічне рішення брошури побудовано на основі шестиколонної модульної сітки з використанням акцидентної та антиквенної гарнітур різного накреслення та
кегельного розміру. На обкладинці та розворотах присутні декоративні шрифтові композиції з використанням акцидентної гарнітури жовтого кольору. Журнал має
вертикальний формат сторінок розміром 205 на 260 мм.
В обкладинці журналу була використана гарнітура Cooper Std у накресленні black та black italic, що гармонійно поєднується з гарнітурою Hobo Std, звідки був узятий знак
амперсанду, що є головним графічним елементом журналу і використовується як в обкладинці, так і на авантитулі та форзаці.
Для назв розділів була використана гарнітура American Typewriter у накресленні regular, а для набору основного тексту – гарнітура PT Serif у накресленні regular.
Переважаючий колір журналу – насичений жовтий, майже на кожному розвороті присутнє зображення чи фотографія.
Демонстраційний матеріал
Каталог до виставки робіт з монументального живопису «Щастя в квадраті»
Автор: Філь Поліна Юріївна, 3 ГД 4 група, ХДАДМ.
Науковий керівник: Ісмайлова Марія Сергіївна, канд. мист., ст. викл., кафедра ГД ХДАДМ.
За останні часи особлива увага приділяється каталогу. Офіційний каталог будь-якої виставки – підтвердження і свідоцтво здійснення виставки, отримання необхідної
інформації. До того ж, підвищений інтерес до офіційного каталогу виставки є у цільових відвідувачів / партнерів.
Каталог – це інтегрована інформація про всіх учасників виставки. Обкладинка каталогу поєднує собою поєднання чорно-білої типографіки з масивними кольоровими
акцентами в фірмових кольорах. Також на обкладинці присутні лінійні квадрати, які передають назву виставки, схожі лінійні елементи використовуються т на шмуцтитулах
для підтримки стилю. На шмуцтитулах використовуються такі ж кольори, що і на обкладинці. У каталозі використовується восьмиколонна модульна сітка. Для набору
масиву тексту використовується шрифт Gorham Pro, для заголовків – Century Gothic.
Айдентика для міста Харкова
Автор: Чернова Злата Костянтинівна, 3 ГД 4 група, ХДАДМ.
Науковий керівник: Ісмайлова Марія Сергіївна, канд. мист., ст. викл., кафедра ГД ХДАДМ.
Харків – великий центр сучасного ділового і культурного життя. За науковим і освітнім потенціалом посідає друге місце в Україні. Харків – спортивне місто, тут
створено всі умови для занять спортом і виховання майбутніх майстрів і чемпіонів. Тому основна концепція айдентики – це розквіт культури, спорту, науки та нових досягнень у
світле майбутнє міста.
Було створено два знаки та шрифтовий логотип на кирилиці та латиниці, які побудовані на основі геометричних елементів з округленими формами. За допомогою
кольору та розділення літер на форми створена візуальна гра простору. У склад проекту входить: піктограми, навігація, марки, серія плакатів, бейджі, гральні карти та інша
сувенірна продукція.
Яскравим акцентом стають рекламні плакати, основну частину яких складають типографічні композиції, які несуть в собі функціональну та естетичну функцію.
Завершенням розробки стає два анімаційних ролика – презентація логотипу та знаку. Основний колір – зелений, доповнюють айдентику – червоний, жовтий, фіолетовий
та синій відтінки. За допомогою контрастної за розміром та накресленню типографіки та графічних зображень створено яскравий, динамічний візуальний образ.
Автор: Чернова Злата Костянтинівна, 3 ГД 4 група, ХДАДМ.
Науковий керівник: Ісмайлова Марія Сергіївна, канд. мист., ст. викл., кафедра ГД ХДАДМ.
Концептуальне рішення брошури було побудоване на поєднанні акцентів акцидентної гарнітури у ролі декоративних елементів з простими геометричними
формами. Це створило основний стиль для всієї брошури.
Для сучасного розміщення всіх елементів була обрана 6-ти колонна модульна сітка та гротескова гарнітура шрифту різного накреслення та контрастного за розміром
кегельного набору. Багато вільного простору підпорядковує типографічні блоки та створює читабельність. Обкладинка побудована на основі декоративної шрифтової
композиції, яка поєднує в собі всі кольорові складові брошури.
Журнал спортивної тематики
Автор: Сокольцов Віталій Володимирович, ст. гр. КТСВПВм-20-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Чеботарьова Ірина Борисівна, ст. викладач, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Актуальність представленого проекту інформаційно-рекламного спортивного журналу пояснюється незадоволеною потребою в спортивних журналах в Україні.
Причому це стосується всіх вікових категорій. Хоча в світі спортивних видань виробляється достатня їх кількість. Журнал випускається періодично та присвячується
новому спортивному напряму – воркаут, розповідається про створення команди Barstylers, про їх офіційний клуб – Workout Barstylers club, особливості цього руху, можливості
проведення тренувань, розповідається про людей, які просувають цей напрям в Харкові і Україні, і найголовніше в ньому містяться найсвіжіші новини про діяльність цього клубу.
При розробці журналу враховується цільова аудиторія, для якої призначена продукція. У зв'язку з цим для журналу розроблено сучасний дизайн і обрано якісне
поліграфічне оформлення.
Соціальне видання «Сніг на голову»
Автор: Бовтенко Софія Віталіївна, ст. гр. КТСВПВм-20-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Бокарєва Юлій Сергіївна, ст. викладач, Чеботарьова Ірина Борисівна, ст. викладач, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Представлене книжкове видання «Сніг на голову» написано командою авторів, які працюють в ресторанному бізнесі і одночасно з цим підтримують соціальні проекти, для
того, щоб приносити суспільству користь. Ця книга доводить, що люди з інвалідністю можуть працювати.
Мета проекту «Сніг на голову» – співпрацювати з усіма, хто може виконувати задачі, незалежно від статі, нації, фізичних можливостей тощо. Особливість книги полягає
в її тематиці, оформленні та особливості верстки виходячи з наповнення. Для цього видання використано додаткове оформлення – ламінування та вибіркове лакування, що
забезпечить поліпшення зовнішнього вигляду та подовжить термін використання.
Книга не призначається для комерційного розповсюдження. Вона буде знаходитись в ресторані «Сніг на голову» у вільному доступі для відвідувачів ресторану. Її
призначення інформувати людей про засновників ресторану та їх місію. Ще два примірника замовляються для авторів цього проекту. В майбутньому книга може бути
цікавою для інших благодійних організацій та просто небайдужих людей.
Видання для дітей з порушеннями зору
Автор: Греценко Анна Вадимівна, ст. гр. КТСВПВм-19-1; Сільченко Володимир Владиславович, ст. гр. ВПВПСу-18-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Чеботарьова Ірина Борисівна, ст. викладач, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Представлено проект популярного видання «Уроки кота Етикету» для дітей з вадами зору, яке виконано шрифтом Брайля. Актуальність роботи полягає в тому, щоб
вона показує важливість впровадження інклюзивної літератури в сучасні умови розвитку суспільства. Розвиток інклюзивної освіти дуже важливий на сьогоднішній день. Книги зі
шрифтом Брайля мають доволі високу ціну та потребують наявності на підприємстві спеціального принтера.
Представлена книга має сторінки, надруковані звичайним шрифтом, який можуть читати батьки, а також сторінки зі шрифтом Брайля та тактильною графікою для сліпих
дітей.
Галузь застосування виконаної роботи – спеціалізовані школи для дітей зі слабим зором та Харківська громадська організація «Центр реабілітації молодих інвалідів та
членів їх сімей «Право вибору».
Проект книги авторських віршів
Автор: Рилова Валерія Сергіївна, ст. гр. КТСВПВм-20-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Чеботарьова Ірина Борисівна, ст. викладач, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
В роботі розроблено проект книжкового видання авторських віршів Бойко Тетяни «Буду с вами всегда я вместе ...», який виконується на замовлення сім’ї авторки. Видання
друкується малим накладом, але має великий обсяг, тому обґрунтована необхідність його виготовлення в твердій палітурці. Видання може бути цікавим як знайомим авторки, так і
для масового читача, який віддає перевагу поезії. Оформлення видання підкреслює його зміст. Воно суворе і класичне, щоб не відволікати від віршів, містить текстову
інформацію, а також вензелі у якості невеликого декору.
Видання випускається невеликим накладом, тому для друкування цього книжкового видання здійснюється цифровим способом на обладнанні фірми ТОВ «Друкарня Мадрид».
Завдяки своїм техніко-економічним особливостям, цифровий друк є універсальним і може ефективно застосовуватися для як малих, так і для великих тиражів продукції
різної кольоровості і характеру.
Також це видання виділяється застосуванням додаткового оформлення палітурки – вибірковим лакуванням, що також виконано на цифровій друкарській машині.
Автор: Чеботарьова Анастасія Денисівна, ст. гр. ВПВПС-20-4, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Розробка Art-плакату «Маски» являє собою зображення не тільки зовнішньої оболонки, а й справжні емоції людини. Основні якості плаката – це лаконічність і ємність.
Плакат повідомляє і мотивує потенційного глядача, змушує задуматися над заданою темою.
Весь проект виконаний за допомогою таких програмних засобів, як ibisPaint та PicsArt. У першій програмі були виконані основні елементи плакату, обрана колірна
гамма. У другій зроблені налаштування яскравості та контрастності.
Серія стікерів «Emcorns animals»
Автор: Молчанова Еріка Марія Олександрівна, ст. гр. ВПВПС-20-4, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Електронне видання являє собою серію точкових елементів (стікерів) створених з використанням метода комбінаторики. Метою завдання було розробити лінійку смайлів,
тому кожен персонаж моєї колекції відображає власну емоцію. На всіх стікерах є спеціально підібраного кольору коло на якому розміщений образ тварини в тандемі з
єдинорогом. Для отримання потрібного малюнка використовувалися векторні кисті, кисті з акварельним ефектом а також необхідні маски.
Проект виконаний в програмі Adobe Fresco, в цій ж програмі сформовано стікерпакат для соцмереж; підготовлений до друку в програмі Adobe Illustrator.
Розроблені стікери можна застосовувати як в електронному форматі: стікерпак для соцмереж; так і в друкованому: всілякі наліпки (звичайні на клейкою основі, шильди і
т.д.). При бажанні такий макет можна роздрукувати на іншій продукції (блокноти, чашки, футболки).
Графічні відносини в композиції «Відчуття»
Автор: Катречко Дарина Олександрівна, ст. гр. ВПВПС-20-2, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Розробка форми сенсу і сенсу форми являє собою шість об´єднаних стилістикою та ідеєю окремих ілюстрацій, абстрактних понять та відчуттів, таких як: тиша, покірність,
запах зелені, кисле, гордість, сни. Мета цього проекту – знайти натхнення в простому та за допомогою обмеженої кількості ресурсів віддзеркалити сприйняття людиною
навколишнього світу та свого досвіду через мінімалістичні абстракції – на рівні підсвідомого тяжіння сенсу до форми, майже без втручання логічних графічних образів.
Всі елементи створювались засобами векторного графічного редактора Adobe Illustrator. Основою для роботи стало уникнення стандартних геометричних примітивів на
користь незвичних рукотворних форм та витримана палітра пастельних кольорів, які, на ряду з нарисом, надають окремим елементам впізнаваності. Уся композиція спрямована на
підтримання динаміки та легкості форми задля досягнення швидкого та невимушеного зчитування образу.
Оригінал-макет дитячого видання за мотивами мультфільму Уолта Діснея «Русалонька»
Автор: Глюза Марія Павлівна, ст. гр. ВПВПС-19-3, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Бокарєва Юлія Сергіївна, ст. викл., Дейнеко Жанна Валентинівна, к.т.н., доцент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Особлива увага при створенні дитячої літератури полягає в ілюстраціях, у їх стилістиці, оформленні, кольоровості. Малюнки у книзі не тільки повинні відповідати її
змісту, а й повинні привертати увагу, подобатися юним читачам. У даному проекті пропонується оформлення оригінал-макету дитячого видання за мотивами відомого
мультфільму студії Уолта Діснея «Русалонька», у якому запроваджені нові ідеї та концепція книги, створений новий образ та використане нестандартне кольорове рішення.
Даний проект яскраво демонструє, як правильно оформити дитяче видання, яку мету треба ставити при створенні дитячої книги, та як ілюстрації можуть впливати на
дитячу психіку. Даний оригінал-макет містить не тільки зверстані сторінки доброї казки з авторськими ілюстраціями, але й відео сюжети із популярного мультфільму, елементи
доповненої реальності. Сторінки книжки ніби оживають і перед читачем виникають «живі» сцени із знайомого мультфільму.
Постери до онлайн-марафону «Вступ 2021 в ХНУРЕ. Обери своє майбутнє з ХНУРЕ»
Автор: Глюза Марія Павлівна, ст. гр. ВПВПС-19-3, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Дейнеко Жанна Валентинівна, к.т.н., доцент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Важлива подія для майбутніх абітурієнтів – це проведення днів відкритих дверей, традиційних заходів знайомства з університетом. Але останнім часом такі події
відбуваються, нажаль, дистанційно. Тож ідея створення даного проекту полягає у розробці дизайну та фірмового стилю до освітнього онлайн-марафону «Вступ 2021 в ХНУРЕ.
Обери своє майбутнє з ХНУРЕ».
Метою даного онлайн-марафону є необхідність допомоги абітурієнтам обрати свою спеціальність, привернути увагу на освітні програми та напрями підготовки університету.
При створенні даного проекту до дня відкритих дверей ХНУРЕ були вирішені наступні завдання: розроблено фірмовий стиль та дизайн до освітнього онлайн-марафону, обране
кольорове та шрифтове рішення, оформлено заставки до кожного дня марафону, запропоновано серію постерів, створено анімаційні ролики у єдиному запропонованому стилі.
Графічні відносини в композиції «Форма сенсу і сенс форми» «Киця»
Автор: Герасименко Анастасія Юріївна, ст. гр. ВПВПС-20-2, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Розробка форми сенсу і сенсу форми являє собою серію графічних композицій з використанням геометричних примітивів. Серія складається з 6 тем, кожна з яких
пов’язані між собою спільними деталями, відповідає конкретній заданій темі і має свій особистий характер. А також одночасно з цим усі шість тем складають цілісну
композиційну картину, яка ще більше доповнює усю роботу.
Увесь проект виконаний за допомогою програмного забезпечення Adobe Illustrator, де був зроблений ряд етапів макетування, підбір кольорової гамми та створення
цілісної композиції і скомпоновано в єдиний аркуш.
Графічні відносини в композиції «Форма сенсу і сенс форми»
Автор: Андрєєва Жанна Миколаївна, ст. гр. ВПВПС-20-2, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Проєкт являє собою надання форми серії з шести образних понять: злий жарт, вдих, тиша, гордість, небезпека і сни. Увесь проєкт виконаний за допомогою векторного
графічного редактора Adobe Illustrator.
Ілюстрації створювалися лише за допомогою ліній і геометричний примітивів, що підкреслює графічність роботи. Кожне з понять уособлює жива істота, виражена формою,
в яку вкладено сенс певного почуття.
Графічні чорні лінії виділяються на тлі яскраво-червоних кіл, що надає роботі більш контрастний вигляд і концентрує увагу глядача на важливих об'єктах форм, які
підкреслюють їхній зміст.
Оригінал-макет ділового щоденника здорового способу життя
Автор: Свиридова Юлія Віталіївна, ст. гр. ТДВм-20-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Яценко Лариса Олександрівна, старший викладач, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Діловий щоденник призначений для продажу відвідувачам фітнес-клубу. Цільовою аудиторією є жінки 18-35 років середнього та вище статку, які прагнуть вести здоровий
спосіб життя. Він складається з 12 розділів, кожен з яких відповідає за 4 тижні. В кожному з таких розділів є розворот для фіксації корисних і шкідливих звичок, завдання на кожен
день, які допоможуть дотримуватись здорового способу життя, і сторінка з описом та місцем для відміток виконання фізичної вправи, яка виконується впродовж 4 тижнів
щоденно. Також наприкінці щоденник містить аркуші з наліпками, якими планується відмічати щоденне виконання вищезазначеної вправи, а також відзначати кількість
стаканів випитої води. Останні аркуші щоденника займають розліновані розвороти для запису будь-якої інформації.
Розроблений оригінал-макет щоденнику містить авторські чорно-білі та кольорові малюнки та обкладинку з тематикою рослин. Скріплюється щоденник механічним
способом за допомогою кілець. Формат блокноту – 140×180 мм.
3D-модель персонажа до мобільної гри
Автор: Ковальова Дар’я Федорівна, ст. гр. ТЕМВм-20-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Дейнеко Жанна Валентинівна, к.т.н., доцент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
3D-модель персонажу розроблена для використання у мобільної грі або анімації.
Вона містить систему кісток, які дозволяють персонажу рухатись. А оскільки персонажа анімують, трансформація його кісток змінюється з плином часу під впливом певного
контролера анімації.
Для реалістичності даної моделі було розроблено карти текстур, що впливають на її зовнішній вигляд, а саме, карта базового кольору – відповідає за яскравість, тон,
контрастність та положення кольорів на моделі; карта металевості, яка визначає, де модель буде поглинати або відбивати світло (тобто де вона буде блищати, а де буде матовою);
карта нормалей, що згладжує та деталізує форму об’єкта.
3D-модель персонажу розроблена у графічному редакторі 3D Maya. Зовнішній вигляд або полігональна сітка об’єкту розроблена так, щоб мінімізувати
технічні потреби пристроїв зі збереженням візуальної привабливості моделі.
Концепт-арт атакуючого космічного літака
Автор: Ковальова Дар’я Федорівна, ст. гр. ТЕМВм-20-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Дейнеко Жанна Валентинівна, к.т.н., доцент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Концепт-арт атакуючого космічного літака до мобільної гри призначений для подальшої розробки 3D-моделі та впровадження у комп’ютерну гру. Він ілюструє
найважливіші характеристики майбутньої моделі, такі як: кольорову гамму, силует, рівень деталізації, настрій загалом.
Розробка концепту містить початковий етап ескізування космічних літаків, де визначені базові можливі форми атакуючих суден. Другий етап – деталізацію найбільш
вдалих форм та визначення кольорової схеми для подальшого текстурування літака. Третій етап відображає 3D-модель у якості бази для фінального концепту та подальшої розробки
моделі для гри. Та остаточний концепт, на який спиратимуться 3D-моделлери та розробники візуальних ефектів.
Розроблений концепт-арт максимально точно та реалістично передає ідею космічного корабля та може використовуватися для подальших технічних стадій розробки.
Анімаційний ролик «Gem Hunters»
Автор: Гаманець Андрій Олександрович, Гаманець Євген Олександрович, ст. гр. ВПВПС-18-2, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Кулішова Нонна Євгенівна, к.т.н., проф., кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Анімаційний ролик за мотивами казкового світу «Gem Hunters» створено у пакеті тривимірного моделювання. Основна концепція розробки розкривається за допомогою
використання у сцені авторських текстур та декорацій, виконаних у єдиному стилі, що надає цілісність картині.
Оточення сцени було створено за допомогою полігонального моделювання, у той час коли для персонажа використовувався скульптинг. Крім того, анімація персонажа була
б не можливою без таких важливих етапів, як: створення системи кісток, прив’язка моделі до кісток (скіннінг), та назначення контролерів.
В сцені наявні різні типи освітлення: від заповнюючого світла до анімованих джерел, які дозволяють підкреслити основні особливості персонажа та довкілля.
Також використовується складна анімація головного героя, динамічна симуляція тканини, системи частинок, наявна анімація матеріалів, камери та текстур.
Для того, щоб повною мірою занурити глядача у атмосферу мультфільму використовується звукове супроводження: казкова фонова музика для створення
загального настрою та допоміжні звуки, що супроводжують дії головного героя.
Особливості дизайну гри-платформера для комп’ютера
Автор: Печерська Інна Андріївна, 2 курс другого рівня освіти, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Малиніна Ірина Олегівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Магістр» зі спеціальності 022 Дизайн ОПП «Дизайн візуальних комунікацій». В даній роботі розглянуто особливості дизайну
платформерних ігор для комп’ютерів.
Завданнями цього дослідження було дослідити наукову літературу за темою роботи, з’ясувати стан дослідженості проблеми; дослідити термінологію; розглянути
етапи розвитку платформерних ігор як жанру; провести класифікацію типів платформерних ігор; виявити та дати характеристику основним технічним та графічним
прийомам платформерних ігор; представити проектну пропозицію гри-платформера “Little adventure”.
Проаналізовано види та прийоми дизайну платформерних ігор на прикладі ряду аналогів. Зроблені висновки щодо актуальності дизайну платформерних ігор та їх
технологічного вирішення. Представлено та описано етапи створення проектної пропозиції гри-платформера “Little adventure”.
Опираючись на жанрову приналежність проєкту, основою ігрового процесу і візуального стилю є тематика подорожі. Разом із головним героєм гравець буде
досліджувати ігровий світ, знайомитися з персонажами та виконувати внутришньоігрові завдання. Головна мета гри – дістатися до дому головного персонажа. Задля цього
потрібно виконати ігрові завдання, розмовляти із персонажами та знайти необхідну кількість певних ресурсів. Головна мета дизайну проєкту — створити затишну та чарівну
атмосферу для комфортного ігрового процесу. Також, використати набуті знання щодо дизайну платформерних ігор на практиці та створити демонстраційний ролик-трейлер гри
“Little adventure”.
Демонстраційний матеріал
Дизайн комп'ютерної гри «Memoriator»
Автор: Хіль Дар'я Олександрівна, 4 курс, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Радомська Алла Михайлівна, ст. викладач кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Бакалавр» зі спеціальності 022 Дизайн. «Memoriator», це пригодницька екшн — рольова гра з елементами ферми. Гра створена
співавторами — братом і сестрою, програмістом і дизайнером. Це цілком завершений авторський проєкт інді гри.
Сюжетна лінія гри розвивається навколо життя людини, що живе в лісі і бореться із своїми пороками. Велика увага приділена атмосфері локацій. Історія зображується
паралелями тяжкого життя у лісі і важкої внутрішньої боротьби персонажу.
Локації гри розташовані у звичайному, на перший погляд лісі. Проте цей ліс приховує несподівані і дивні деталі. «Memoriator» має унікальну ігрову механіку,
засновану на процедурній генерації оточення, яке постійно змінюється за межами екрану, це ускладнює геймплей і символічно пов’язано з втраченою пам'яттю персонажа. Також
присутня цікава бойова система, механіки полювання, доповнені авторською крафтовою графікою. Для локацій використана легка анімація (наприклад, погойдування від вітру),
вона додається програмою з допомогою шейдерів. Ігровий світ гри є тривимірним, проте кут зору майже не змінюється, це дозволяє використовувати двовимірні об'єкти для його
наповнення.
Дизайн комп'ютерної гри «Neon sky»
Автор: Фокіна Владислава Олександрівна, 4 курс, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Радомська Алла Михайлівна, ст. викладач кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Бакалавр» зі спеціальності 022 Дизайн. Новизна проекту полягає у розробці оригінального персонажу, локацій, сюжету та
атмосфери у жанрі кіберпанк.
Образ міста, та персонажів зі своїми власними історіями, характерами та мотивацією є основою нашого проекту, дія якого відбувається у урбаністичному
мегаполісі майбутнього.
Безліч багатоповерхівок, шум машин, дим заводів, неонові яскраві кольори реклами у нічному місті, яке живе своїм життям, поглинають гравця в неповторну
атмосферу неонуара.
Гравець керує пересуванням персонажа за допомогою клавіатури та досліджує інтерактивні предмети мишкою. На головному екрані у лівому нижньому знаходиться
кнопка інвентаря, натиснувши на яку гравцю відкривається список наявних у нього предметів.
У грі буде доступно три локації які будуть відкриватися по мірі проходження сюжету. Графічна частина ролика зроблена у стилі піксельної графіки.
Значним для жанру кіберпанк є місто у якому відбувається дія гри, тому було прийнято рішення зробити його максимально деталізованим – у дизайн будівель було
додано багато реклами, графіті та футуристичних металевих конструкцій.
Кольорова гамма яскрава і контрастна, складається переважно з холодних кольорів та відтінків. Основними з яких є синій та фіолетовий. Також, присутні
вкраплення ярко рожевих, червоних та бірюзових кольорів.
Основним героєм гри є молодий чоловік, який заробляє на життя за допомогою хакерства, а також добування та продажем інформації. З початку гри гравцю доступна
таємна мережа, завдяки якій герой може зв’язуватися з клієнтами, передавати їм інформацію та зорові імпланти, які покращують зір та додають інші здатності герою.
Детективні сюжетні елементи, які присутні у грі, не дуже часте явище в цьому жанрі, що робить проект у якомусь сенсі унікальним.
Дизайн платформерної комп'ютерної гри «Vivit Theatrum»
Автор: Ткаченко Марина Ігорівна, 4 курс, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Радомська Алла Михайлівна, ст. викладач кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Бакалавр» зі спеціальності 022 Дизайн. Даний проект можна зарахувати до жанру платформеру з елементами головоломки.
Персонаж, керований гравцем, повинен стрибати та підніматися між підвішеними платформами, уникаючи перешкод, а також збирати предмети, які зазвичай необхідні для
завершення рівня.
Середовище локації часто має вигляд нерівної місцевості різної висоти, яку необхідно пройти. Гравець має контроль над висотою та дистанцією стрибків. Отже,
об’єднувальним елементом для всіх рівнів цього проекту є кнопка стрибка. Новизною проекту є втілення оригінальної ідеї, авторської стилістики та поєднання в грі декількох
жанрів.
Ідея гри «Vivit Theatrum» ґрунтувалась на тому, що гравцю можна дати можливість впливати на ігровий процес за допомогою системи механізмів, наприклад, активуючи
необхідні важелі, пересуваючи платформи; або полагодивши необхідні механізми, отримати змогу відкрити двері. У грі об'єднуються так званий «екшн», під час якого
гравець змушений швидко переміщатися між платформами і більш спокійні моменти, під час вирішення головоломок. Також важливим аспектом є вивчення світу в якому опинився
герой, це розкривається через рішення прихованих загадок та пошук тайників, в яких можуть бути підказки. Головною особливістю проєкту є поєднання на перший погляд
протилежних речей: світу природного, органічного та світу механічного, технологічного. Гра підійде для людей допитливих і скрупульозних, люблячих подумати, адже в
ній розвивається логічне мислення. Гра зосереджує увагу, і тренує пам'ять.
Дизайн мобільної гри «Ecori»
Автор: Мирошник Марія Сергіївна, 4 курс, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Радомська Алла Михайлівна, ст. викладач кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Бакалавр» зі спеціальності 022 Дизайн. Три в ряд — тип казуальних ігор-головоломок. Ігри цього жанру характеризуються тим,
що їх ігровий світ складається з таблиць або сітки елементів. Зусилля гравця спрямовані на формуванні ліній, ланцюгів, груп з трьох або більше однакових елементові, а також
маніпулювання елементами таким чином, щоб вони з’єднались у задані логікою гри шаблонні комбінації.
Це розвиває уважність та вміння логічно мислити, отже ігри обраного нами типу актуальні, як елемент для навчання дітей. Після виконання усіх умов зібрані гравцем
елементи зникають.
Новизною проекту, в першу чергу, є використання авторської стилістики та дизайну персонажів, який відрізняється від аналогічних зразків, присутніх зараз на ринку.
Всі персонажі нашого проекту ретельно розроблялися, їх симпатичні образи пов’язані з лісовими жителями, характерними для України, бо цільова аудиторія вивчалась і була
обрана саме з цього регіону. Завдяки цьому проект «Ecori» має зацікавити гравців різного віку та статі.
Виконання різних завдань для досягнення головної мети гри — порятунок навколишнього середовища. Після того як ходи закінчуються для випадку з двома
гравцями, гра закінчується, перемагає той хто зібрав більше очок.
Ігрові поля відрізняються одне від одного розміром, важкістю залежності від рівня гравця. На полі присутні різні іконки у вигляді милих тваринок за допомогою яких і
відбувається ігровий процес. Так само є система бонусів і ускладнень. При зборі комбінації з 4 і більше елементів гравець може отримати один з бонусів, як, наприклад,
вибух ряду, стовпця, або знищення всіх однотипних елементів на полі.
Ускладнення: заблоковані деякі осередки ігрового поля, які необхідно знищувати кілька разів, як, наприклад, «вогонь» який покроково розповсюджується по осередках
всього поля. Також використовується великі кнопки розташовані праворуч від ігрового поля, вони спрощують проходження рівня. Кожна з них надає ігрекам особливі, вміння.
Ідеєю проекту є залучення людей до очищення природи через гру, завдяки маленьким звіряткам із лісу.
Дизайн платформерної гри «Legend of Soland»
Автор: Кускова Юлія Валеріївна, 4 курс, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Радомська Алла Михайлівна, ст. викладач кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Бакалавр» зі спеціальності 022 Дизайн. Дипломний проект пропонує гру-платформер, створену в ізометрії. Актуальність
іозметричної подачі гри полягає у тому, що використання тривимірної графіки є дуже популярним, а ізометрія це її імітація, яка більш дешева у виробництві, що дозволяє
зробити продукт більш доступним для споживача.
Ще одним фактором актуальності гри є акцент на колекціонуванні. Людину захоплює сам процес пошуку, збирання предметів колекціонування та їх систематизація,
таким чином продукт задовольняє притаманну людині пристрасть до збиральництва. Ігри, в яких треба щось збирати для досягнення мети, більш популярні.
Інді–ігри мають особливий характер, втілюють індивідуальні рішення в дизайні. Ця гра не є виключенням. Дизайн засновано на власних розробках та має авторську графіку.
Для гри створено унікальний сюжет та образи. Герої створені на основі авторських ескізів, кожен з яких має свою, неповторну особистість та характер. Розроблене унікальне
кольорове рішення як для загальних сюжетів, так і для кожної локації окремо.
Технологія розробки сайту інформаційних послуг у сфері освіти
Автор: Козінець Тетяна Олександрівна, гр. 8.04.186.010.20.1, ХНЕУ ім. Семена Кузнеця.
Науковий керівник: Грабовський Євгеній Миколайович, к.е.н., доц., КСіТ, ХНЕУ ім. Семена Кузнеця.
Процес розробки сайту - це складний технологічний процес, який складається з ряду пов'язаних між собою операцій, які виконуються послідовно або паралельно.
Кожен з етапів вимагає професійного підходу до вирішення своєї частини завдань, що має на увазі розуміння всього процесу в цілому і суміжних з ним етапів на рівні взаємодії.
Метою проектування є створення сайту інформаційних послуг в сфері освіти задля організації навчального процесу. Інформаційна політика порталу спрямована на якісне і
оперативне отримання інформації в поліграфічній сфері, на розкриття змісту навчальних поліграфічних дисциплін. На сторінках ресурсу можуть публікуватися доробки педагогів,
авторські статті, щоденно додаватися новини галузі, анонси конференцій, каталоги поліграфічного обладнання та матеріалів та інше.
Завдяки інформаційному сайту існує можливість ефективно доносити актуальну інформацію і ділитися порадами з певної спеціалізації компанії. Це, в свою чергу,
безумовно буде сприяти створенню позитивного іміджу. Невід'ємною частиною процесу розвитку інформаційних технологій та інформаційних систем є удосконалення існуючих
та розробка нових підходів до збору, обробки й розповсюдження інформації.
Рекламний ролик спеціальності «186 Видавництво та поліграфія»
Автор: Криворучко Максим Олександрович, ст. гр. ВПВПС-19-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Дейнеко Жанна Валентинівна, к.т.н., доцент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
У повсякденному житті мало кому подобається дивитися звичайну рекламу, але бувають і виключення, коли невеличкий ролик захоплює і визиває справжню емоцію. За
останні роки рекламний ролик перетворився у набагато більше, ніж просто реклама. Це – витвір мистецтва, гімн, провокація.
Метою проекту було створення ролику, який розповість про спеціальність у новому форматі! Для цього створено унікального маскота, що втілює дух студентства та
позитивні аспекти навчання у вигляді всім відомої статуї студента. Після проведення аналізу інтересів цільової аудиторії, обрано спосіб подання інформації в віршованому
форматі під музикальний супровід у стилі репу (для збільшення інтересу глядачів до ролику).
Рекламний ролик спеціальності «186 Видавництво та поліграфія» було створено у програмному забезпеченні Moho, Fl studio та Adobe After Effects.
У ході роботи було розроблено сценарій ролику та подальше розкадрування, підібрано музичний супровід, проведено озвучування персонажу, створено рігг
персонажу, анімацію, монтаж відео, саунддизайн, спеціальні ефекти, та фінальна обробка – постпродакшн. Персонаж, який був розроблений, приваблює своєю простотою,
розпалює інтерес до інформації в ролику, робить її сприйняття легшим, приємнішим, та приваблює увагу майбутніх абітурієнтів. Комунікація персонажу із глядачем викликають
симпатію й звикання до нього. Персонаж має систему кісток, яка керує рухами частин його тіла та емоціями. Для створення музичного супроводу використовувався секвенсор
FL studio, а для візуальних ефектів та відеомонтажу – Adobe After Effects.
Мультимедійна інструкція «Тамагочі»
Автор: Баб’як Вікторія Сергіївна, ст. гр. ВПВПС-18-2, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, Вовк Олександр Володимирович, к.т.н., доцент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Мультимедійна інструкція з використанням нової програмної функції засобами Adobe InDesign розроблена для Тамагочі, віртуального домашнього вихованця. Цільовою
аудиторією є діти від 6 років. Інструкція інтерактивна, але при цьому проста у використанні, наглядно навчить користувача грати в неї. Базується у ігровому стилі, щоб
розкрити сутність самої гри Тамагочі.
Вона містить панель керування для розуміння натисків кнопок у грі, яка створена за допомогою складної анімації, що відтворюється як результат дій користувача, а також
наявні відео-інструкція і підказки для розуміння можливостей головного меню. У виданні прихована послідовна внутрішня сторінкова організація, щоб користувач нібито
знаходився на одному екрані.
Також створено власний аудіо мікс у програмі Sound Forge для перегляду інструкції із голосовим вступом, у якому наявні мова, музика та ефекти.
Автор: Лібман Анастасія Владиславівна, ст. гр. ВПВПС-20-3, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Розробка дизайну web-додатку, а саме Web-сайту «YHOME», являє собою багатосторінковий сайт з лаконічним дизайном. Для розробки використовувались
пастельні кольори.
Web-сайт «YHOME» є мінімалістичним, щоб їм було зручно користуватись.Розробка є дуже актуальною, бо зараз більшість покупок здійснюється в Інтернеті.
Весь проект виконаний за допомогою програмного забезпечення Adobe Photoshop, де був зроблений ряд етапів макетування, підбір кольорової гамми та створення цілісної
композиції.
Автор: Кузнєцова Софія Володимирівна, ст. гр. ВПВПС-20-2, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Серія стікерів «СтуДень» представлена одним персонажем у різних емоційних станах та настроях, які передають почуття та хвилювання середньостатистичного
студента. Персонаж не має якогось конкретного імені, що не заважає йому існувати як окремій особистості та знаходити відгук у споживачів.
Даний стікерпак являється досить актуальним серед студентської молоді, бо зможе полегшити передачу почуттів та вражень від навчання одне до одного. Також дана серія
вдало вписується як в друкований, так і в веб-формат.
Основну частину проєкту (макетування, підбір кольорової гами та компонування) виконано за допомогою програмного забезпечення Adobe Illustrator.
Автор: Герасименко Анастасія Юріївна, ст. гр. ВПВПС-20-2, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Розробка являє собою серію стікерів з використанням геометричних примітивів у вигляді такого персонажа, як Люман. Серія складається з 9 персонажів. Кожен з них має
свій характер, але при цьому мають схожі риси.
Розробка є дуже актуальною для молоді і тому може розміщуватися в блогах і статусах на форумі у вигляді емоцій, а також й у вигляді паперових наклейок. Увесь
проект виконаний за допомогою програмного забезпечення Adobe Illustrator, де був зроблений ряд етапів макетування, підбір кольорової гамми та створення цілісної
композиції.
Електронне мультимедійне навчальне видання «Мистецтво крізь віки: стильові напрямки в мистецтві»
Автор: Стріляна Катерина Юріївна, ст. гр. ВПВПС-17-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Бєльчева Ганна Володимирівна, к.т.н., доцент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Електронне мультимедійне навчальне видання «Мистецтво крізь віки: стильові напрямки в мистецтві» може використовуватись як допоміжний курс на уроці художньої
культури в школах для учнів 9-11 класів. Також комплекс може використовувати будь-яка людина, яка прагне саморозвитку та хоче поліпшити свої знання з культури мистецтва, а
саме у вивченні його стильових напрямків.
Розроблене видання наповнене різноманітним контентом: векторні та растрові ілюстрації, текст, анімація, інтерактивні елементи, кнопки, інтерактивне відео,
аудіосупровід. Всі задачі стосовно розробки комплексу були спроектовані та реалізовані.
Дизайн видання підкреслює творчій дух та мистецький настрій. Завдяки поєднанню текстур та кольорів висвітлилась унікальність та цікавість комплексу. Додаток до
основного видання підтримує його концепцію та стиль.
Мультимедійний навчальний комплекс можна використовувати на комп’ютерних ґаджетах та на планшеті, для цього було дібрано належний формат. На сьогоднішній день
майже всі люди на Землі мають такі ґаджети, тому використання видання саме у такому форматі не є проблематичним.
Мультимедійний навчальний комплекс для дітей «Сафарі-парк. Вивчаємо тварин разом»
Автор: Поленок Денис Віталійович, ст. гр. ВПВПС-17-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Бєльчева Ганна Володимирівна, к.т.н., доцент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Мета проекту – розробка мультимедійного електронного комплексу навчального спрямування про вивчення тварин у програмному
забезпеченні Adobe Captivate, для дітей від 6 років.
Для створення навчального мультимедійного видання: визначено актуальність обраної теми, побудована логічна структура проекту, створені різноманітні види
мультимедійного контенту, проведено тестування, перенесено проект на носій.
Структура проекту складеться з розділів, які пов’язані між собою кнопками навігації та логічним і тематичним зв’язком. У розділах представлено різноманітний
контент: ілюстрації, відео, аудіо, інтерактивні елементи Rollover, Drag&Drop, навігація та інші кнопки, які виконують, залежно від мети, свою дію.
Весь функціонал видання було розроблено в програмному забезпеченні Adobe Captivate. Інтерактивні елементи проекту поліпшують складність навчання.
У результаті роботи отримано повноцінний електронний навчальний комплекс, умовно поділений на практичну частину та теоретичну. У теоретичній частині наведена
інформація про тварин та континент. Практична частина включає в себе слайди з інтерактивними елементами Drag&Drop та розділом тестування з перевіркою набутих
знань.
Також у навчальний комплекс включено додаткове розширення з інтерактивним відео – створення орігамі тварини, що дозволяє, з можливістю керування послідовністю
створення орігамі.
Навчальне мультимедійне видання «Вишиванка власноруч»
Автор: Шелюг Валерія Владленівна, ст. гр. ВПВПС-17-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Бєльчева Ганна Володимирівна, к.т.н., доцент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Проект розробки навчального комплексу «Вишиванка власноруч» являє собою підготовку та створення електронного видання, розрахованого для ознайомлення
користувача з техніками рукоділля, особливостями матеріалів та елементів етнічного вбрання. Мультимедійний навчальний комплекс «Вишиванка власноруч» розрахований на
переважно жіночу аудиторію. Люди середнього віку, що вже мали справу у своєму житті з вишиванням та знають базові техніки (наприклад, хрестик та вишивку бісером).
Цільова аудиторія відрізняється уважністю до дрібниць. Її легко відволікти цікавою деталлю, тож у виданні має місце особливий знак на сторінках, що приверне
увагу та надасть додаткову інформацію для найдопитливіших.
Забезпечено інтерактивність: усі необхідні навігаційні кнопки налаштовані так, щоб користування проекту було зручним та зрозумілим. У результаті роботи отримано
повноцінний навчальний ресурс, який умовно поділяється на теоретичну частину та практичну. Також наявний розділ зі слайдами-запитаннями та слайд з налаштованим drag-n-drop полем.
Мультимедійна інструкція телефонів Apple
Автор: Маньшина Кристина Сергіївна, ст. гр. ВПВПС-18-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Краєвська Наталія Олександрівна, асистент, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Мультимедійна інструкція призначена для користувачів телефонів Apple. Вона інформує користувачів про базове налаштування Iphone, ілюструє основні жести для
взаємодії, а також включає в себе базову інформацію про безпечне користування Iphone.
Данна мультимедійна інструкція містить декілька різновидів об’єктів, зображення, гіперпосилання на тематичний текст, також вона включає авторське
озвучування про можливості нової програмної функції.
Розроблена мультимедійна інструкція включає авторське відео (запис з екрану з демонстрацією роботи нової програмної функції), складні анімації, послідовності
анімацій, які виконуються одночасно для різних елементів сторінки. Анімація відтворюється автоматично та як результат дії користувача.
Представлена інструкція адаптована не менш як до двох різних розмірів, орієнтацій чи пропорцій сторінок. Навігація та схема переходів розроблені таким чином,
щоб максимально приховати від користувача послідовну сторінкову внутрішню організацію видання.
Буктрейлер до книги «Казки зі Львова»
Автор: Стороженко Вікторія Віталіївна, 4 курс, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Пегахіна Ганна Іллівна, викладач кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Бакалавр» зі спеціальності 022 Дизайн. Серед нових форм просування літератури активно заявляє про себе буктрейлер.
Буктрейлер — це невеликий відеоролик, що розповідає в художній формі про якусь книгу. Це відео анонс твору, спрямований на те, щоб зацікавити читача, підштовхнути
його до читання рекламованої книги Буктрейлер до книги створюється також як і трейлер до кінофільму, проте з деякими відмінностями. Мета таких роликів — пропаганда
читання, залучення уваги до книг за допомогою візуальних засобів.
Відмінністью та особливистью саме цього проекту є використання сучасних технологій, таких як, доповнена реальність в книзі. Такий підхід може повернути інтерес
дітей до читання книжок. Доповнена реальність — це технологія інтеграції віртуальних об'єктів в реальний світ. Мета цього є у створенні анімованих ілюстрацій з книги
для розвитку фантазії та використання доповненої реальності для того щоб більше залучити дитину до книги.
Головна мета проекту показати найвидовищні ілюстрації у ролику, які були проанімовані до книги та взаємодія с цими ілюстраціями за допомогою доповненої
реальності, щоб читачеві неодмінно захотілось взяти книгу у руки. Проект несе в собі інформацію, яка представлена в стислій, художньо вираженій формі.
Доповнена реальність яка взаємодіє із книгою сприяє підвищенню у дітей інтересу до читання, формує здатність аналізувати літературні твори, розкриває розвиток творчих
можливостей. Діти, підлітки та дорослі дуже сприйнятливі до реклами, тому буктрейлер із доповненою реальністю для підвищення читацького інтересу на сьогодні дуже актуальний.
Демонстраційний матеріал
Особливості дизайну настільної розвиваючої гри в технології змішаної реальності
Автор: Рабко Анастасія Віталіївна, 2 курс другого рівня освіти, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Опалєв Михайло Леонідович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Магістр» зі спеціальності 022 Дизайн ОПП «Дизайн візуальних комунікацій». В даній роботі розглянуто особливості змішаної
реальності в розвитку пізнавальної діяльності сучасної дитини. Завданнями було дослідити наукову літературу за темою роботи, з’ясувати стан дослідженості проблеми;
окреслити термінологію; розглянути етапи розвитку змішаної реальності та її вплив на пізнавальну діяльність дитини; виявити та дати характеристику основним виразним
засобам та технічним прийомам змішаної реальності в пізнавальній діяльності дитини; представити проектну пропозицію змішаної реальності у вигляді розвиваючу настільну
дитячу гру «Пізнай ліс навколо себе» для розвитку пізнавальної діяльності сучасної дитини.
Завдяки використанню гарнітури і 3D-об’єктів з анімацією в настільній грі з’являється точка дотику реальних і віртуальних об’єктів. В даній настільній грі дитина в
ігровому форматі вивчить, які гриби та ягоди отруйні, а які неотруйні. Використовуючи сучасну технологію змішаної реальності є можливість на одному ігровому полі змінювати
пори року, наприклад, з літньої на осінню за допомогою QR-коду.
Демонстраційний матеріал
Художньо-проєктні засоби інтеграції технології віртуальної реальності в традиційне візуальне мистецтво
Автор: Маленкова Владлена Олегівна, 2 курс другого рівня освіти, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Мироненко Надія Григорівна, кандидат мистецтвознавства, ст. викладач кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Магістр» зі спеціальності 022 Дизайн ОПП «Дизайн візуальних комунікацій». Пошук і розвиток нових виразних засобів в
візуальних мистецтвах безпосередньо пов’язано з впливом екранних технологій. На їх освоєння багатьох художників надихає можливість конструювати віртуальний художній
простір, синтезуючи різні форми і формати. В даній роботі розглянуті засоби використання віртуальної реальності в традиційному візуальному мистецтві і поставлені
такі завдання, як вивчити наукову літературу за темою проєкту, з’ясувати стан дослідженості проблеми; розглянути етапи розвитку технології віртуальної реальності та
вплив на візуальне мистецтво; дослідити значення віртуальної реальності, як культурне явище; виявити основні переваги інтеграції віртуальної реальності в традиційне візуальне
мистецтво; представити проєктну пропозицію в поєднанні традиційних та сучасних технологій мистецтва з використанням віртуальної реальності.
На основі теоретичного дослідження, зробленого у нашій роботі, був розроблений анімаційний VR-ролик з оглядом 360° по мотивам картин художника Давида
Мартиашвілі, які були продемонстровані та інтерпретовані у 3D форматі.
Для ролику розроблені елементи дизайну — текстури для 3D моделей, що створені з картин художника, фактурні матеріали, простір віртуальної галереї, сконструйоване
тривимірне місто з об’єктами екстер’єру, встановлене відповідне освітлення сцен.
Проєктна пропозиція затверджує актуальність обраної теми диплома так, як може використовуватись для залучення нової аудиторії шанувальників творчості майстра.
Наприклад, це може бути доповненням до картинною виставки, де кожен бажаючий матиме можливість ближче познайомитись з творчим уявленням рідного міста
художником, або розташовуватись в соціальних мережах, де підтримується перегляд відео з оглядом 360° (Facebook, Youtube та ін.).
Демонстраційний матеріал
Буктрейлер до казки Г.Х Андерсена «Дикі лебеді»
Автор: Левченко Ольга Андріївна, 4 курс, кафедра «Мультимедійний Дизайн», ХДАДМ.
Науковий керівник: Радомська Алла Михайлівна, ст. викладач кафедри МД ХДАДМ.
Кваліфікаційна робота на здобуття СВО «Бакалавр» зі спеціальності 022 Дизайн. Головною метою нашого проекту є популяризація маловідомих казок для сучасної молоді.
За багато років мультиплікація зробила відомими такі історії як «Спляча красуня», «Попелюшка», «Білосніжка», «Русалонька». Твір Ганса Крістіана Андерсена «Дикі лебеді» мало відомий
сучасним читачам, тому саме його ми обрали для проекту. Наша анімаційна робота допоможе по-новому сприйняти цю казку, відновити цікавість до неї і, можливо стане приводом
для створення нових фільмів, мультфільмів та серіалів за даним сюжетом. Сюжет твору порушує такі сучасні проблеми суспільства як дискримінація людей за зовнішністю та статусом,
спонукає бути людяними та наполегливими, спростовує стереотип принцеси, що чекає на прекрасного принца. Адже головна героїня є прикладом самостійної цілеспрямованої жінки,
котрій не потрібна допомога чоловіка для врятування себе і братів.
Для буктрейлера створені авторські картин намальовані в неповторному акварельному стилі. Кожна сцена передає характер та переживання головних героїв, але
не розкриватиме сюжетної лінії казки, щоб читач був зацікавлений прочитати витвір. Розроблено дизайн головної героїні книги та її братів лебедів. Велику увагу приділено
візерункам на одязі принцеси та сорочках з кропиви. Завдяки акварельній стилістиці та анімації, малюнки оживають і створюють відчуття живою книги. Так як казка маловідома,
ще не було створено нічого подібного за даним сюжетом. Розроблено неповторний короткий сценарій буктрейлеру який передає атмосферу і настрій глядачеві закладений в
сюжет книги її автором. Кожна сцена містить в собі історію, візуальний ряд та звук. Разом ці компоненти допомагають глядачеві зрозуміти суть ролику. Так як казкам притаманний
символізм, в малюнках він теж присутній. За допомогою символізму розкриваються тонкощі характерів героїв. Основну частину анімації складає паралакс, створений за
допомогою розташування слоїв у 3D просторі. Камера рухається повільно, дозволяючи розглянути деталі малюнка та звернуті увагу на плавність анімації. Так як основну
частину створення проекту складає малювання картин, то особливу увагу звернено на композицію, візуальну оповідь та кольорову гамму.
«Проектування оригіналмакету журналу «Music», технології його розробки і виготовлення»
Автор: Більчук Олександра Сергіївна, ст. гр. ВПВПС-19-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Бокарєва Юлія Сергіївна, старший викладач, Дейнеко Жанна Валентинівна, доцент, к.т.н., кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Зараз на вулиці, в метро і на роботі люди часто віддають перевагу навушникам.
Люди бажають слухати музику в будьякому місці і в будьякий час. Та, звісно, люди хочуть знати більше про їх улюблених виконавців.
Мета роботи полягає у створенні нового оформлення історій життя видатних класиків за допомогою програми Adobe InDesign, з використанням технологій, щоб читачі
мали можливість не лише погортати яскравий журнал, а і послухати його.
Актуальність роботи полягає в тому, що зараз існує багато журналів присвячених групам, співакам тощо. З погляду дизайну вони стильні, їх хочеться читати,
але більшість біографій виконавців XVIII століття – це звичайний текст без ілюстрацій. Отже, хочеться зацікавити людей яскравим дизайном.
Пакет інформаційних матеріалів з елементами доповненої реальності для абітурієнтів
Автор: Манцуровський Максим Ігорович, гр. 8.04.186.010.20.1, ХНЕУ ім. Семена Кузнеця.
Науковий керівник: Бережна О.Б., к.е.н., доц., КСіТ, ХНЕУ ім. Семена Кузнеця.
Розроблені інформаційні матеріали забезпечують краще сприйняття школярами абітурієнтами, усіма зацікавленими особами рекламної продукції кафедри КСіТ
університету ХНЕУ ім. Семена Кузнеця, доповненої різними видами інформації та інтерактивними елементами за допомогою технології доповненої реальності.
Проект складається з пакету рекламної продукції кафедри КСіТ (інформаційний буклет та друковані стікери) і мобільного додатка з технологією доповненої реальності,
що разом надають зацікавленим особам більше унікальної та різноманітної інформації у вигляді зображень, відео, анімацій тощо. Впровадження в інформаційні буклети елементів
доповненої реальності є дуже перспективним напрямом, що дозволяє покращити та урізноманітнити типи наданої інформації, а також продемонструвати особливості і
переваги навчання в сфері мультимедійних технологій.
Мобільний додаток містить у собі спеціальний контент (іміджеве-відео рекламованої спеціальності, інфографіку, фотографії приміщень університету та приклади
робіт студентів у вигляді слайдерів, а також анімації до кожного з друкованих стікерів).
Цей контент буде відтворюватись на екрані смартфону при наведенні камери додатку на відповідну зону буклету або один з фірмових стікерів кафедри. Головна відмінність
рекламної продукції з AR – використання усіх типів інформації на друкованій продукції (текст, відео, звук, анімація), а також повна автономність роботи (не потребує
використання інтернету після завантаження).
Розроблений додаток функціонує на смартфонах з версією Android не нижче 5.1.1.
Файл програми для встановлення за бажанням (під андроїд тільки), файли/фото буклету та стікерів, і відео в двох частинах (в першій показаний інтерфейс програми у вертикальній орієнтації екрану.
Демонстраційний матеріал
Мультимедійне навчальне видання «Цифровий портретний живопис в середовищі Photoshop»
Автор: Морозова Єлизавета Юріївна, гр. 8.04.186.010.20.1, ХНЕУ ім. Семена Кузнеця.
Науковий керівник: Хорошевська І.О., к.е.н., доц., КСіТ, ХНЕУ ім. Семена Кузнеця.
Мультимедійне навчальне видання (МНВ) «Цифровий портретний живопис в середовищі Photoshop», забезпечує оволодіння здобувачем
компетентності щодо створення анатомічно правильного цифрового портрету, починаючи з чистого аркуша (без використання растрового підмальовка)
до повністю завершеного зображення.
Видання орієнтовано переважно на студентську аудиторію і, водночас, підходить для людей віком 14-60 років, які цікавляться цифровим малюнком.
Важлива відмінність від аналогів – навчання малюнку портрету, з урахуванням анатомії людини. МНВ складається з п’ятнадцяти уроків, розподілених по дев’яти темам;
тестування; розваг – релаксаційних ігор з елементами перевірки отриманих знань; глосарію; додаткового блоку з відомостями про видання, розробника та ін.
Уроки доповнені відео-симуляціями, демонстраціями та теоретичним матеріалом. Навігація по виданню виконується за допомогою випадаючого меню. МНВ розроблений
для ПК з роздільною здатністю від 1000x700 пікс. В оформленні інтерфейсу використано темно сірий і жовтий колір та мінімалістичний дизайн.
Розробка інтерфейсу сайту наукової конференції
Автор: Кириченко Ірина Юріївна, Селіхова Ксенія Костянтинівна, ст. гр. ТкРтДф-18-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Коломієць Світлана Володимірівна, б/з, науковий керівник НДЛ РА, к.ф.-м.н, с.н.с, ХНУРЕ.
Здійснена розробка інтерфейсу сайту наукового семінару «МЕТЕОРИ ТА НЕБЕСНІ ОБ’ЄКТИ, ПОГОДА ТА КОСМОС: ВІД ДАНИХ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ДО СПАДЩИНИ ТА РОЗВИТКУ» з метою створення ефективного інструменту реєстрації учасників семінару та популяризації астрономії серед населення. У якості основних інструментів для розробки макетів інтерфейсу було використано Adobe Illustrator, для розробки логотипу – Adobe Photoshop.
Сайт семінару – це сайт-візитка, він виконує функції реєстрації учасників та інформування та залучення студентів, викладачів та інших груп населення з України та інших країн. З цією метою сайт був перекладений трьома мовами: українською, англійською та російською.
Так як сайт розрахований на проведення семінару в 2021 році, було вирішено зробити дизайн з урахуванням поточних трендів у веб-дизайні – мінімалізм, простота, максимально читабельні контрастні шрифти.
На першому плані тільки основна функція сайту – реєстрація на конференцію.
Розташування елементів – стандартне, що робить інтерфейс зрозумілим і інтуїтивним.
Колір меню – білий (такий тренд помітний у багатьох великих відомих компаніях на сьогодні, адже це надає більше простору і зосередження на контент.
Використовуються градієнти та blur-ефекти, анімовані кнопки.
Демонстраційний матеріал
Мультимедійний навчальний комплекс «Швидке вивчення C#»
Автор: Філіпчук Анастасія Сергіївна, ст. гр. 6.04.186.010.17.01, ХНЕУ ім. Семена Кузнеця.
Науковий керівник: Хорошевська Ірина Олександрівна, к.е.н., доц., КСіТ, ХНЕУ ім. Семена Кузнеця.
Мультимедійний навчальний комплекс (МНК) «Швидке вивчення C#» орієнтований переважно на студентську аудиторію і, водночас, підходить для людей віком 14-60 років, які є новачками у програмуванні. Мета комплексу – навчити основам програмування на мові C# цікавим і зручним способом.
Комплекс містить розділи: мультимедійний посібник, що складається з тринадцяти уроків, розподілені по чотирьом темам; тестування за темами; розваги – релаксаційні ігри з елементами перевірки отриманих знань; глосарій; додатковий блок з відомостями про видання, розробника та ін.
Уроки доповнені відео-симуляціями і демонстраціями та теоретичним матеріалом, який має: анімації для виділення важливих частин тексту, елементи підтримки інтерактивної взаємодії, проміжні завдання з вивчення уроку, аудіо-супровід тексту. МНК розроблений для ПК з роздільною здатністю від 1366х768 пікс.
У створенні макета застосована 12-колонна модульна сітка, дизайн поєднує два тренди UI/UX дизайну, кольорова гама – білий основний колір і додаткові у стилі синтвейвний постмодерн.
Редизайн інтерфейсу користувача для сайту кафедри МСТ
Автор: Гарагуля Ірина Олексіївна, ст. гр. ТЕМВм-20-1, ХНУРЕ.
Науковий керівник: Єгорова І. М., к.т.н., професор, кафедра МСТ, ХНУРЕ.
Здійснено редизайн інтерфейсу користувача для сайту кафедри МСТ з метою зміни візуального вигляду, реструктуризації сторінок з урахуванням аналізу шляху та досвіду користувача при використанні сайту.
У якості основного інструменту обрано Figma. Розроблено wireframes для сайту десктопної версії, а також mockups для сайту десктопної та мобільної версій.
Сайт кафедри є корпоративним та виконує функції інформування користувачів, залучення абітурієнтів, ознайомлення із життям та творчістю студентів, основними дисциплінами спеціальності, бакалаврськими та магістерськими освітніми програмами, а також працевлаштуванням студентів-випускників, історією кафедри та її викладацьким складом.